Technologie dla marketingu: jak śledzenie połączeń pomaga zdobyć więcej klientów przy tym samym budżecie reklamowym

Firmy dużo inwestują w reklamę. I oczywiście oczekują wymiernych rezultatów. Na przykład zwiększenia liczby telefonów, jeśli sprzedaż w danym obszarze nie odbywa się natychmiast, ale po konsultacji klienta z menedżerami. Właśnie dlatego warto korzystać ze śledzenia połączeń, na przykład z usługі tracking call Ringostat ― do zwiększenia wyników reklamowych przy stałym budżecie.

Czym jest śledzenie połączeń i jak może być przydatne w biznesie?

Śledzenie połączeń (call tracking) to technologia, która określa, jaka reklama spowodowała połączenie z klientem. Technologia ta opiera się na zastępowaniu numerów na stronie internetowej — w zależności od tego, pod który numer dzwoni klient, dowiadujemy się, która reklama doprowadziła go do witryny.

Dla większości firm sprzedaż rozpoczyna się od rozmowy telefonicznej z klientem. Kupno mieszkania, montaż okien, zamówienie hurtowe sprzętu przemysłowego, a nawet dostawa pizzy — wszystko to jest omawiane przez telefon. Dlatego tworząc reklamę, firmy oczekują połączeń telefonicznych.

Ale skąd wiedzieć, jakie reklamy przyciągają dzwoniących? W końcu system analityki internetowej, na przykład Google Analytics, nie widzi konwersji offline, takich jak połączenia telefoniczne. I dlatego nie może ocenić sukcesu reklamy z tego punktu widzenia.  Dla Google Analytics wygląda to tak, jakby dana osoba po prostu opuściła witrynę, gdy w rzeczywistości zadzwoniła, złożyła zamówienie i kupiła produkt.

Można też oczywiście pytać ludzi: “Jak się o nas dowiedziałeś?”, ale jest mało prawdopodobne, że uzyskasz dokładną odpowiedź.

Tylko śledzenie połączeń może odpowiedzieć na to pytanie. I pomaga zoptymalizować reklamę pod kątem połączeń telefonicznych — tak, aby przynosiła więcej połączeń przy tym samym budżecie reklamowym.

W jaki sposób call tracking pomaga poprawić wyniki kampanii reklamowych bez dodatkowych kosztów?

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób śledzenie połączeń będzie przydatne do poprawy wyników reklamowych.

Pełna analiza

Znika “martwy punkt” związany z połączeniami w systemie analityki internetowej. Po podłączeniu call trackingu w Google Analytics pojawia się cel — połączenia. I możesz analizować skuteczność swoich reklam, aby osiągnąć ten cel.

Masz również dostęp do raportów z usługi śledzenia połączeń. Na przykład raporty call tracking Ringostat pokażą pochodzenie reklamowe każdego połączenia — aż do słowa kluczowego:

Przykład raportu ze źródłami połączeń w systemie call tracking Ringostat

To tylko jeden przykład raportu dostępnego domyślnie. Usługa call tracking Ringostat udostępnia także możliwość elastycznego dostosowywania własnych raportów analitycznych w zależności od potrzeb. Na przykład raport połączeń z określonego kanału reklamowego, takiego jak Facebook lub PPC.

Optymalizacja kampanii reklamowych

Dzięki takim danym analitycznym możesz inwestować więcej w skuteczne kampaniе. A wyłączyć te, które nie przynoszą żadnych połączeń. Ponieważ jeśli reklama generuje mało połączeń i nie przekształca się w sprzedaż, “pożera” budżet, który mógłby zostać wydany na skuteczne kampanie.

Słuchanie rozmów w celu lepszego zrozumienia odbiorców

Śledzenie połączenia Ringostat nagrywa wszystkie rozmowy między menedżerami firmy a klientami oraz przechowuje w dzienniku połączeń. Rozmowy te można odsłuchać w dowolnym momencie.

Na przykład, jeśli reklama przynosi połączenia, które nie prowadzą do sprzedaży, nagrywanie rozmów może pomóc zrozumieć, dlaczego tak się dzieje. Być może użytkownicy źle zrozumieli przekaz reklamy. Albo reklama nie zawiera wystarczających informacji. W ten sposób można na czas wprowadzić niezbędne zmiany, aby reklama nie marnowała budżetu.

Czasami nagrywanie rozmów pomaga lepiej zrozumieć potrzeby, oczekiwania i pragnienia potencjalnych klientów. Pomoże to też ulepszyć ogłoszenia.

A czasami możesz usłyszeć od klientów nowe wyrażenia dotyczące produktu. Pomoże to rozszerzyć rdzeń semantyczny i dodać nowe słowa kluczowe do reklam, dzięki czemu zwiększysz zasięg i wyprzedzisz konkurencję.

Określenie najlepszego czasu na wyświetlanie reklam

Niektóre usługi śledzenia połączeń gromadzą również raporty o czasie odebrania telefonów. Na przykład Ringostat udostępnia raport dotyczący rozkładu połączeń według godziny i dnia tygodnia. Dzięki tym danym można

  • wyświetlać reklamy tylko w godzinach popytu;
  • zorganizować pracę zespołu tak, aby menedżerowie zdążyli odebrać wszystkie połączenia i nie stracili żadnego klienta, na którego pozyskanie wydano budżet marketingowy.

Remarketing

Call Tracking przechowuje numery telefonów, z których telefonowali klienci. Możesz pobrać listę dzwoniących i uruchomić na nich osobną kampanię reklamową. W ten sposób spersonalizowane reklamy będą widoczne dokładnie dla tych użytkowników, którzy do Ciebie dzwonili.

Materiał promocyjny.

Archiwum: lipiec 2023
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł

Jak sfinansować sprzęt i oprogramowanie dla studia graficznego?

Następny artykuł

Jak zostać freelancerem w 30 dni?

Zobacz też