Jak kontrakt serwisowy urządzeń Auto ID dba o rentowność i efektywność biznesu?

Przestój technologiczny, czyli sytuacja, w której nie można pracować, ze względu na brak narzędzi, to zmora każdego przedsiębiorcy. Dotyczy to również urządzeń AutoID, takich jak przenośne komputery mobilne, skanery, czy drukarki etykiet. Ich uszkodzenie generuje znaczne opóźnienia w obrocie towarem zarówno na magazynie, jak i w procesie produkcyjnym.

Duże przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na pełnoetatowe zatrudnienie specjalisty, który zadba o sprawne działanie elektroniki. W przypadku mniejszych firm trudno jednak sobie pozwolić na utworzenie takiego stanowiska, gdyż generowałoby to znaczące koszty. W takiej sytuacji doskonałą propozycją jest kontrakt serwisowy, podpisywany z zewnętrzną firmą zajmującą się tylko i wyłącznie obsługą takiego sprzętu. Pozwala on utrzymać niezbędne narzędzia w ruchu, ograniczając jednocześnie nadmierne wydatki.

Jak kontrakt serwisowy urządzeń Auto ID dba o rentowność i efektywność biznesu?

Bez względu na ilość posiadanego sprzętu należy brać pod uwagę ryzyko awarii. Usterka jednak z samej swojej definicji jest wydarzeniem nagłym i nieprzewidywalnym, dlatego nie da się jej zaplanować i ze stuprocentową pewnością uwzględnić w budżecie. Podstawowa korzyść, jaką niesie ze sobą kontrakt serwisowy, to uniknięcie nadprogramowych kosztów. Niezależnie od liczby napraw, które będą konieczne do wykonania, serwis zobowiązuje się do ich przeprowadzenia w ustalonej z góry kwocie. Wpływa to dodatnio na rentowność, ponieważ usunięcie niektórych usterek niejednokrotnie generuje koszty przewyższające cenę samego urządzenia. Kontrakt serwisowy pozwala więc na świadome zarządzanie ryzykiem, przynosząc korzyści obu stronom — autoryzowany dystrybutor sprzętu zyskuje długoterminowego klienta, a właściciel urządzeń AutoID ma pewność priorytetowych napraw. Unika się w ten sposób kosztownych przestojów technologicznych, co przekłada się pozytywnie na efektywność biznesu.

Czym różni się kontrakt serwisowy od jednorazowego zlecenia naprawy?

Podstawową kwestią jest oczywiście wspomniany wcześniej szybki czas reakcji, wynikający z przygotowania na potrzeby umowy odpowiedniego zapasu części zamiennych. Naprawa nie opóźnia się przez oczekiwanie na uszkodzony moduł, który trzeba specjalnie zamówić w przypadku jednorazowego zlecenia. Sam koszt odbioru i zwrotu naprawionego sprzętu również jest uwzględniony przy podpisywaniu umowy, przez co cały proces staje się bardziej opłacalny.

Ogromną różnicę robi też fakt, że kontrakt serwisowy ma za zadanie nie tylko zapewnić sprawne usuwanie awarii, ale także bierze pod uwagę procesy zapobiegawcze. Elektronika zazwyczaj ulega uszkodzeniu na skutek zaniedbań wynikających z braku bieżącej konserwacji. Sprzęt Auto ID pracuje często na w halach i magazynach, gdzie panuje wysokie zapylenie, a także na liniach produkcyjnych, gdzie w grę wchodzą ekstremalne temperatury i wilgotność. Podpisując kontrakt serwisowy, warto upewnić się, że w cenie zawarty będzie okresowy serwis, polegający na czyszczeniu i aktualizacji oprogramowania. Taka konserwacja sprawia, że sprzęt pozostaje w pełnej gotowości zawsze wtedy, gdy jest potrzebny.

Treść promocyjna

Archiwum: luty 2024
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł

W jakich branżach brakuje najwięcej pracowników?

Następny artykuł

Dlaczego etui na telefon jest tak ważnym akcesorium?

Zobacz też