Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
W realizację projektów z zakresu IT zaangażowanych jest zwykle co najmniej kilka osób. Współpraca i efektywna komunikacja są niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Warto więc z góry nastawić się na potrzebę prowadzenia ustaleń z innymi członkami zespołu, np. project managerem czy grafikiem. Ważne jest, żeby umieć przekazać im swoją wiedzę w sposób zrozumiały dla każdego, a nie tylko np. innego programisty. Takie podejście z pewnością ułatwi komunikację całej grupie, co ostatecznie może pomóc w sprawnym oddaniu projektu.
Umiejętność rozwiązywania problemów
Na terminową realizację przedsięwzięcia wpływ mogą mieć problemy, które pojawiły się podczas pracy nad oprogramowaniem. Niektórzy twierdzą nawet, że ich rozwiązywanie zajmuje więcej czasu niż samo pisanie kodu. Niewątpliwie jednak w przypadku zaistniałych trudności, kluczowe jest podejście do nich. Warto wówczas przeanalizować sytuację, zadając sobie pytania chociażby o to, co można zrobić inaczej, a w razie potrzeby poprosić o pomoc. Codzienne zmaganie się z poprawkami, bugami czy stałym udoskonalaniem oprogramowania wymaga też cierpliwości, dokładności, a także zdolności analitycznego myślenia, niezwykle przydatnych w pracy w IT, nie tylko na stanowisku programisty.
Nastawienie na rozwój
Myśląc o karierze w branży IT, trzeba również pamiętać o tym, że zmienia się ona bardzo dynamicznie. Stale pojawiają się kolejne aktualizacje, dodatkowe frameworki czy narzędzia, wpływające na efektywność codziennej pracy. Decydując się na zatrudnienie w tym sektorze, niezwykle ważne jest więc nastawienie na rozwój. Często pomaga w tym pracodawca. Przykładowo software house SilkyCoders wspiera członków swojego zespołu w kształceniu się zgodnie z ich ambicjami, m.in. poprzez indywidualny budżet szkoleniowy. Organizuje też hackatony i uczestniczy w konferencjach branżowych, a także zachęca do tego swoich pracowników. Praca w IT daje spore perspektywy rozwojowe. Niezbędna jest jednak chęć do nauki oraz otwartość na zmiany ze strony kandydata.
Choć kompetencje miękkie bywają niedoceniane w świecie IT, świadomy rekruter wie, jak bardzo mogą one podnosić jakość pracy w zespole, a zarazem satysfakcję zarówno pracowników, jak i pracodawcy. Warto więc zadbać o to, by je rozwijać, a także uwzględniać w CV oraz nawiązywać do nich w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
Materiał promocyjny